1 Şubat 2010 Pazartesi

Karamelli Etimek Tatlısı


Aslında belki birçoğunuzun bildiği bir tatlıdır bu ama bende tarifi olduğu halde ilk defa yapmak kısmet oldu ve de çok beğenildi. Ben de belki bilmeyenler de olabilir diye paylaşmak istedim. Yalnız fotoğraf aceleyle pek net çıkmamış, idare edin artık :)

Malzemeler :

* 1 paket tuzsuz etimek
* 2 bardak şeker
* 2 bardak su
* 1 litre süt
* 2 kaşık buğday nişastası
* 2 kaşık un
* 1 çorba kaşığı şeker
* 1 paket krem şanti

Yapılışı :

Tuzsuz etimekleri borcama dizelim. 2 bardak şekeri tencereye alıp karamelleşinceye kadar ara sıra karıştırarak pişirelim. Sonra iki bardak sıcak suyu ekleyerek yine karıştırarak pişirmeye devam edelim. Bu karamelli şerbeti etimeklerin üzerine dökelim. Krem şanti hariç diğer malzemelerle muhallebi pişirelim. Onu da şerbetli etimeklerin üzerine dökelim. En üste de paketteki tarifine göre krem şantiyi hazırlayıp ekleyelim. Bol hindistan ceviziyle süsleyip servis edelim. Afiyet olsun :)

5 yorum:

Nedret dedi ki...

Kuru kuruya eritilmiş şekere sıcak suyu dökerken elinize bulaşık eldiveni giyin demeyi unutmuşsun.Çok elimi yaktım bu hain tatlı yüzünden:)))

Sibella dedi ki...

Nedret ablacım bir yerde daha okudum bunu ama ben yaparken pek sıçrama olmadı nedense, bilmemki :))

Banuca dedi ki...

Böyle pratik tatlılara varım, tam benim gibi çok uğraşmayı sevmeyen, sabırsız kişilere göre. Ellerine sağlık sibelciğim.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Benimde bloğumda var ama karamelli değil.Mutlaka bu da güzeldir.Sevgiler.Mine

Sibella dedi ki...

Teşekkür ederim banuca :)
mis kokulu lezzetler, evet sanırım iki türlü de yapılıyor, öylesi de güzeldir eminim :)