16 Ocak 2009 Cuma

Fırında Sebzeli Mücver


Daha önce çok fazla yemediğimiz ama faydasını bildiğimiz sebzeleri değişik şekillerde pişirerek günlük yemeklerimize eklemeye çalışıyorum. Karnabahar senelerdir bizim eve girmeyen bir sebzeydi, ama bu konularda bilinçlendikçe ve faydalarını öğrendikçe, yemeğini sevmediğimiz için değişik bir iki şekilde pişiriyorum, bu da onlardan biri. Biz kızartma yemekleri tercih etmediğimiz için ben mücverleri tava yerine fırında pişiririm. Ama isteyen az yağla tavada da kızartabilir.

Malzemeler:
  • 1/2 orta boy karnabahar
  • 2 pırasa
  • 2 havuç
  • 2 taze soğan
  • 2 yumurta
  • 2 kaşık un
  • 1 bardak rendelenmiş taze kaşar ( ben biraz da beyaz peynir kullandım )
  • maydanoz
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • 2 kaşık zeytinyağı

Yapılışı:

Karnabahar ve pırasaları buharda biraz haşladım ve ince ince doğradım, havuçları rendeledim, taze soğan ve maydanozu ince doğradım. Bir kaba alarak üzerine 2 yumurta, 2 kaşık un, 2 kaşık zeytinyağı, biraz ufalanmış beyaz peynir ve kaşarın birazını, tuz ve baharatları ekleyip karıştırdım. Orta boy teflon fırın kabına koyarak 170-180 derece ön ısıtılmış fırına verdim. Biraz piştikten sonra üzerine kalan kaşarları da ekleyip kızarana kadar pişirdim. Gerçekten çok hafif ve güzel olmuştu. Afiyet olsun :)



13 yorum:

üşüƬüƘ ƤƦЄƝƧЄƧ dedi ki...

bnde sevmem ama çok faydalı besinler görünüşüde çok güsel gözüküyo =) ellerine sağlık

embir dedi ki...

ya neden yemekleri hep gece gece görüyorum ben???
Afiyet bal şeker olsun canım.

Huzur Moda dedi ki...

al işte yine bir gece yemek çıktı

sibel abla harika görünüyor kesinlikle yapıcam zaten mücverin yavasını çok severim. tarifi yazıyorum ama belki ben pırasa katmam. elerine sağlık

Sibella dedi ki...

Kızlar ama siz de hep gece bakıyorsunuz ben napiim :))
Dilekcim pırasayı katmak tabii sana kalmış ama konulduğu her yemeğe inanılmaz bir tat katıyor, biz pırasayı tek yemek olarak yemiyoruz, onun için ben de salatalar dahil katabildiğim her yemeğe katıyorum. Deneyince haber ver, afiyet olsun, öpüyorum :)

lemanice dedi ki...

çok güsel bir fikir tüm sebzeler.inşallah çocuklarım sever.bence harika.ellerine sağlık.

Haydi mutfağa dedi ki...

tam benlik...
denyeceğim inşallah
teşekkürler

Sibella dedi ki...

Deneyin deneyin ama sonra da fikrinizi, yorumunuzu benle de paylaşırsanız çook sevinirim :))

LiliMini dedi ki...

mmm enfes görünüyor ellerine sağlık ablacım

Haydins dedi ki...

Cok guzel gorunuyor, istahim kabardi valla haftasonu bu sebzeleri tedarik edip yapmam lazim :)

Sibella dedi ki...

@Haydins: Beğenirsiniz inşallah, tabii sebzelerde isteğinize göre değişiklikler de yapabilirsiniz, mesela ben bazen kabaklı, patatesli, havuçlu ya da bunları karıştırarak da yapıyorum. Afiyet olsun :)

Besimi dedi ki...

manyak lezzetli görünüyor... : )

Unknown dedi ki...

Mücver çok leziz ve farklı ellerine sağlık öptüm...

Sibella dedi ki...

Gerçekten lezzetliydi Derya, sağol canım :)