10 Ocak 2009 Cumartesi

Kivi Reçeli



Bu yaza kadar hiç reçel yapmayı denememiştim nedense, yazı Bodrum'da geçirirken İstanbul'a göre daha çok vaktim ve değişik şeyler deneme isteğim oldu. Henüz blogumu açmadığım zamanlarda ilk olarak elma daha sonra da çilek ve üzüm reçelleri yaptım ama daha önce yapmadığım için kolaya kaçıp şu Reçelyap ürününü kullanayım dedim ve sonuçlar çok başarılı oldu. Bir de ben reçel yaparken normalin yarım ölçüsü şeker kullanıyorum, hem az şekerli olmuş oluyor hem de bizim daha çok hoşumuza gidiyor. Geçen hafta da bu kivi reçelini denedim, gerçekten harika oldu,yine az şekerli ve hafif ekşimsi bir tadı var. Sadece reçel olarak değil tatlıların üzerine meyve sosu olarak da kullanılabilir. Yalnız hazır bir ürün olan Reçelyap kullandığım için biraz rahatsızım, tabii kullanıp kullanmamak isteğinize kalmış. Bir de ben bu reçeli yaparken pakette kivi meyvesi için su miktarı yoktu ve ben de sulu bir meyve olduğunu düşünerek 1 yemek kaşığı su ekledim, baya koyu jölemsi bir reçel oldu, eğer siz daha akışkan isterseniz su miktarını biraz artırabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 1 kg. soyulmuş kivi
  • 1 paket Reçel Yap
  • 1/2 kg. toz şeker
  • 1 yemek kaşığı su

Yapılışı:

Soyulduktan sonra 1 kg. tartılan kivileri önce uzunlamasına dörde bölüp sonra onları da ince ince dilimleyerek tencereye koydum ve 1 yemek kaşığı su ekledim.1/2 kg şekerden 4 yemek kaşığı ayırıp bir tabağa koydum ve Reçelyap poşetini de ekleyerek karıştırdım. Bu karışımı kivilerin üzerine dökerek yüksek ateşte sürekli karıştırarak pişirdim. Kaynama başladığında 2 dakika daha kaynatıp sonra kalan şekeri ekledim ve karıştırarak pişirmeye devam ettim.Tencerenin her yerinde kaynama başladığı zaman ateşi kısıp 3 dakika daha kaynattım. Tencereyi ocaktan alıp arada bir karıştırarak 5-10 dakika soğuttum. 4 adet küçük metal kapaklı reçel kavanozlarına boşalttım ve ters çevirdim. Soğuyuncaya kadar kavanozları ara sıra ters çevirdim ve sonra 1 gün buzdolabında beklettim. Sonuç gerçekten süper, biz bayıldık. Yapacak olanlara şimdiden afiyet olsun :)







7 yorum:

embir dedi ki...

iilginçmiş, kivi reçeli denememiştim. Yazayım bunu bir kenara :)

Sibella dedi ki...

Mutlaka bir dene hayatım, emin ol pişman olmazsın :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

ahh şu reçel yaplar olmadan da ,şekerlenmeden güzel yapmanın yolları var mı acaba ?ben reçel yap turşu yap türü katkıları kullanamıyorum,çünkü korkuyorum :(

beyaz mendil dedi ki...

Ellerine sağlık Sibella'cığım,ben hep hazır alıyordum.Ama alıpta yemeden kalan kiviler çürüyüp atılıyordu walla hiç aklıma reçel yapmak gelmedi.Teşekkürler.

Sibella dedi ki...

@PERİLİ KÖŞK: Çok haklısın aslında, ben de hem yapıyorum hem de bir yandan korkuyorum ama zaten sadece Reçelyapı kullanıyorum o da biz iki kişiyiz ve çok hızlı tüketemiyoruz, dayanıklı olması için ve de tabii ki acemilikten kolaya kaçmak için :) Bir tek tesellim var bu reçelleri yapmaya başlamadan önce hazır reçel alıyordum zaten, e onlarda da katkı malzemesi var nasılsa, en azından benimkiler az şekerli oluyor, amaaan ne bileyim işte :)))
@Büşra: Ben de denemelik yapmıştım, çok güzel oldu, deneyebilirsin :)

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Kivi reçelini hiç yemedim bende reçel yapmak için reçel yap aldım ama daha kullanmadım bende portakal reçeli yapmak istiyorum bunuda denemek isterim ellerine sağlık canım.

Sevde dedi ki...

Aaa kiwi reçeli çok güzel olsa gerek...
Ellerinize sağlık...
Sevgiler...