7 Ocak 2010 Perşembe

Pratik Bilgiler

Patatesler
Patatesleri fırında daha hızlı pişirmek için, önce 10 dakika tuzlu suda kaynatın, sonra çok sıcak fırında pişirin.
Salçanın küflenmemesi için
Salçayı cam bir kavanoza koyup üzerini zeytinyağı ile örterek küflenmesini önleyebilirsiniz.
Daha lezzetli patlıcanlar için
Patlıcanları pişirmeden önce tuzlayın ve bir süre bekletin. Daha sonra soğuk sütten geçirin ve kurulayın. Patlıcanlar daha lezzetli olacaktır.
Mayonez yaparken
Evde mayonez yaparken, zeytinyağı yerine susam yağını tercih edin. Mayonezin bozulmadığına şahit olacaksınız.
Domates, şeftali ya da armut soymak
Domates, şeftali ya da armut soymanın en etkili yolu, 1 dakika kaynar suda tutup, sonra 1 dakika soğuk suya daldırmaktır. Kabukları hemen çıkacaktır.
Kaşar peynir ve gravyer peyniri kuruduğunda
Kaşar peyniri ve gravyer peynirini kuruduğunda sakın atmayın. Rendeleyerek çeşitli yemeklere kullanabilirsiniz. Ayrıca kaşar peyniri bir süre sütün içinde bekletirseniz yumuşadığını göreceksiniz.
Kültür mantarlarını saklamak için
Satın aldığınız kültür mantarlarını kese kağıdında ağzı kapalı olarak buzdolabının sebze bölümünde saklayabilirsiniz. En az 2-3 gün tazeliklerini kaybetmezler. Mantarları hiç bir zaman plastik torbada muhafaza etmeyin çünkü yapış yapış olurlar.
Soğan doğramak
Soğan doğrarken gözünüzün yaşarmasını en aza indirmek için, kök bölümünü en son kesin.Ayrıca ağzınızda bir parça taze ekmek tutmak da, soğandan çıkan gazıngözlerinize ve burnunuza gelmesini önleyecektir.
Sucukları saklarken dikkat
Sucukları serin bir yere asmak yetmez. Zamanla üstlerini beyaz bir küf kaplar. Bunu önlemek için zaman zaman sucukların üstünü yarıya kestiğiniz bir limonla silin.
Lahana ve karnabahar pişirirken
Lahana ve karnabahar pişirirken çıkan kokuyu önlemek istiyorsanız tencerenin kapağına bir dilim ekmek koyun.

11 yorum:

sibel dedi ki...

sağ olcanım şu karnabahar pişerken ki koku gerçekten çok fene hemen deneyeceğim

Sibella dedi ki...

İnşallah işe yarar, sevgiler :)

gül dedi ki...

PAYLAŞIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER SEVGİLER

Nedret dedi ki...

Desene senelerdir soğanı yanlış kesiyormuşum:))) Sevgiler.

Sibella dedi ki...

Valla ben de öyle Nedret ablacım, yazdım ama daha denemesini yapmadım, öpüyorum :)

Bucanni dedi ki...

Patetes olayını öğrendiğim iyi oldu çok uzun sürede pişiyor :) deneyeceğim. teşekkürler.

DenDen dedi ki...

Böyle pratik bilgiler çok işe yarıyor. Salçayı uyguluyorum mesela bir süredir.
Ayrıca blogumda sizin için bir hediyem var kabul ederseniz

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Çok Teşekkürler bilgiler için..
Hepsi de işe yarar bilgiler..
Sevgilerle..

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Güzel arakadaşım, bu günde beni yanlız bırakmayıp ziyaretime geldiğiniz için teşekkür ediyorum, güzel dilek ve temennileriniz beni çok mutlu etti, sağolun, iyi ki sizleri tanıdım.

Bu arada bugün sizlere çok güzel bir konu hazırladım, bu paylaşımımı gelip görmenizi isterim, böyle değişik şeyleri paylaşmak beni ayrıca mutlu ediyor, güzel bir pazar günü diliyorum, sevgiyle kalın.

Unknown dedi ki...

öneriler için teşekkürler bu arada fotoğrafları çok beğendim sevgilerimle

Sibella dedi ki...

Aaa rica ederim, teşekkürler :)